۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۲۴۷۱
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در گفت وگو با رسا:

کارنامه حوزه در طول انقلاب درخشان است|حوزه عقبه فکری نظام را تقویت کند

کارنامه حوزه در طول انقلاب درخشان است|حوزه عقبه فکری نظام را تقویت کند
سخنگوی حوزه با تأکید بر لزوم تقویت عقبه حمایتی و فکری نظام از سوی حوزه، کارنامه حوزه های علمیه را در طول 40 سال انقلاب، بسیار درخشان ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما یک چله را گذراندیم و با یاری خداوند چله های دیگر را هم خواهیم گذراند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با برگزاری چله های شهدا به پیروزی رسید، اظهار داشت: امیدواریم با عنایات ایزدی و برپایی چله های نظام، شکوفایی اسلام و تحقق آرمان برپایی حکومت اسلامی را در چله دوم پیروزی انقلاب شاهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی به تبیین کارکردهای روحانیت در نظام اسلامی پرداخت و گفت: نقش روحانیت در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در طول 40 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، بسیار درخشان بوده است.

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه  با بیان این که حوزه علمیه نیروهای بسیار ارزشمندی را با روحیه جهادی برای پیشبرد اهداف نظام تربیت کرده است، خاطرنشان کرد: صیانت، حمایت و هدایت نظام اسلامی از جمله وظایف حوزه های علمیه بوده که از سوی جامعه روحانیت به خوبی صورت پذیرفته است.

وی بر ضرورت تقویت عقبه حمایتی و فکری نظام اسلامی از سوی حوزه علمیه تأکید و عنوان کرد: عقبه حمایتی نظام از طریق مبانی فکری اسلامی و بر اساس ولایت فقیه پایه ریزی شده است، بنابراین حوزه علمیه باید با کارهای پژوهشی و علمی این عقبه را تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی به نقش آفرینی حوزه در زمینه توسعه علوم اسلامی اشاره و بیان کرد: حوزه های علمیه در طول انقلاب اسلامی در زمینه توسعه فقه معاصر و مباحث فلسفی، کلامی، عرفانی و حکمی مبتنی بر نظام ولایت فقیه و همچنین در زمینه توسعه علوم انسانی اسلامی نقش بی بدیلی ایفا کرده است./841/ت302/ق

ارسال نظرات